Rata maximă de ardere a grăsimilor. Ritmul cardiac in antrenamente: beneficii si efect


pierdere în greutate soare salut data pierderea în greutate palmier

Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament © Autor: Macoveiciuc Andreea Pierderea sănătoasă de pierdere în greutate a slăbi mai rapid și a scăpa de kilogramele în plus ai, în general, două alternative: fie reduci aportul de calorii din meniul tău zilnic, fie mărești cantitatea de energie consumată de corpul tău pe parcursul zilei. Dacă prima variantă nu sună tocmai tentant, cea de-a doua pare mai ușor rata maximă de ardere a grăsimilor și mai sănătoasă.

Totuși, nu puțini sunt cei ce preferă să recurgă la diete în detrimentul unui program zilnic mai activ, activitatea fizică fiind adesea trecută pe ultimul loc în topul priorităților. Vestea îmbucurătoare este că nu trebuie să petreci 1 oră pe zi în sala de forță, nici să alergi un maraton pe săptămână, pentru a intensifica arderea grăsimilor în interiorul corpului tău.

cum să pierdeți greutatea pe care ați câștigat o recent sea kelp pierdere în greutate holland și barrett

Studiile arată că poți maximiza consumul de energie profitând de rata maximă de ardere a grăsimilor afterburn effect, sau efectul de ardere a caloriilor după o activitate fizică [7].

Ce este efectul afterburn?

burner de grăsime zajecia sfaturi zilnice de rutină pentru pierderea în greutate

În cei mai simpli termeni, efectul afterburn se referă la capacitatea organismului de a menține un consum energetic ridicat după încheierea unui antrenament fizic, indiferent de natura acestuia.

Ca regulă generală, cu cât un antrenament este mai intens, cu atât efectul afterburn este mai puternic.

  • Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament
  • Sistemul nostru a detectat o problema Consultă experții noștrii Cum îți dai seama că ai mers degeaba la sală toată viața Cele 5 modalități cheie de a arde grăsimea rapid - Myprotein Blog arderea grasimilor vs cardio diferenta intre arsura grasimilor si cardio Rata maximă de ardere a grăsimilor Cum îți dai seama că ai mers degeaba la sală toată viața Totul se rezumă la marketing hype, credința oamenilor în studii făcute indiferent dacă este adevărat sau nu este discutabil și ceea ce vă spun ceilalți.
  • Pierde în greutate dixie hwy
  • Cum îți dai seama că ai mers degeaba la sală toată viața Cum să arzi grăsimile rapid - 16 moduri Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament © Autor: Macoveiciuc Andreea Pentru a slăbi mai rapid și a scăpa de kilogramele în plus ai, în general, două alternative: fie reduci aportul de calorii din meniul tău zilnic, fie mărești cantitatea de energie consumată de corpul tău pe parcursul zilei.
  • Dieta fix la fix pareri
  • Ritmul cardiac in antrenamente: beneficii si efect Ritmul cardiac in antrenamente: beneficii si efect Pentru cei care se antreneaza in mod profesionist, este foarte important sa isi monitorizeze ritmul cardiac.
  • rata de carbohidrati pentru a pierde în greutate Cea mai bună rată pentru a pierde grăsime
  • P-sinefrina crește rata de ardere a grăsimilor în timpul exercițiilor fizice - Sciencebeta

De exemplu, o sesiune de intervale de doar 10 minute, constând în sprinturi de 30 de secunde alternate cu alergare ușoară pentru alte 30 de secunde, poate fi mult mai eficientă din punct de vedere al consumului de calorii comparativ cu o ședință de 20 de minute de jogging.

Pentru a înțelege mai bine efectul afterburn, este necesar să facem câteva precizări privind consumul energetic asociat exercițiilor fizice. Indiferent de tipul de antrenament pe care îl desfășori — cardio, fitness, aerobic — corpul tău consumă o cantitate de energie pentru a funcționa corect și a răspunde variațiilor de intensitate, ritm, rezistență sau durată a exercițiilor fizice.

Ce este efectul afterburn?

Concepția generală este că antrenamentele de tip cardio ard calorii mai multe, însă studiile au arătat că numărul de calorii arse în timpul exercițiilor cardio și post-antrenament este mai puțin semnificativ în comparație cu cantitatea de energie consumată în timpul și după un antrenament de tip HIIT high intensity interval training sau cu greutăți. Creșterea ratei metabolice în timpul și după antrenament este așadar cheia slăbirii rapide și a înlocuirii grăsimii corporale cu masă musculară.

Pasionații de fitness sunt probabil familiari cu termenul EPOC — excess post-exercise oxygen consumption, sau consum excesiv de oxigen post-antrenament. EPOC definește, așadar, creșterea ratei metabolice ulterior unui antrenament fizic, și este o componentă a efectului afterburn [1]. Cum funcționează efectul afterburn? De reținut este însă faptul că organismul uman poate rămâne în starea de consum excesiv de oxigen până la 38 de ore după un antrenament solicitant, ceea ce înseamnă că o singură ședință de exerciții fizice de intensitate ridicată poate accelera arderea caloriilor pe un interval de 38 de ore [2].

dieta de 4 zile disociata cum să ardeți spatele grăsimii coapsei

Cum este posibil acest lucru? Dacă în timpul exercițiilor de acest tip organismul se concentrează pe a răspunde diferitelor tipuri de stimuli, iar glicogenul este cel care asigură aportul energetic, odată cu încheierea antrenamentului corpul trebuie să revină la starea sa inițială.

Cum funcționează efectul afterburn?

Pentru a restabili funcționarea în parametri normali, resursele epuizate trebuie înlocuite iar mușchii trebuie să se refacă. Procesul de recuperare implică însă un alt consum de energie, iar aceasta — în lipsa depozitelor de glicogen din mușchi — provin din grăsimile pe care corpul începe să le distrugă într-un ritm mai alert decât în timpul exercițiilor. Așadar, dacă în timpul antrenamentului organismul arde calorii provenite în principal din glicogenul stocat în mușchi, după antrenament sunt consumate în special grăsimile depozitate în țesutul adipos de sub piele.

Totuși, studiile au arătat că EPOC nu este singurul parametru ce definește efectul afterburn.

Ce este antrenamentul cardio

Cantitatea de acid lactic ce se formează în organism trebuie de asemenea luată în considerare, întrucât sinteza de lactat influențează consumul de calorii după încheierea exercițiilor fizice. Atunci când efectuezi exerciții solicitante, de tip anaerob, cantitatea de oxigen de care corpul are nevoie pentru a produce energie este mai mare decât cea furnizată prin respirație, prin urmare se crează un deficit de oxigen oxygen debt.

P-sinefrina crește rata de ardere a grăsimilor în timpul exercițiului Atunci când faci mișcare, oxidarea grăsimilor și a carbohidraților depinde de intensitatea și durata activității tale. Un nou studiu publicat în British Journal of Clinical Pharmacology analizează rolul p-sinefrinei în arderea grăsimilor în timpul odihnei și exercițiilor fizice.

Odată cu încheierea antrenamentului, corpul trebuie să consume oxigen în cantități mai mari pentru a reveni la starea de echilibru și la funcționarea sa normală, iar aceasta definește EPOC-ul consumul excesiv de oxigen după antrenament. Acest compus este un produs normal al metabolismului și contrar ideii generale, este benefic pentru consumul grăsimilor, scăderea în greutate și îmbunătățirea performanței sportive. Care este legătura dintre acidul lactic și glicogen sau energia consumată în timpul și post-antrenament?

Deficitul de oxigen dă măsura cantității suplimentare de oxigen ce trebuie consumată post-antrenament EPOC pentru oxidarea acidului lactic și refacerea depozitelor de ATP utilizate în timpul exercițiilor.

Dieta cu ardere mare de grăsimi, nu căutați scurtături, - Rata maximă de ardere a grăsimilor

Am stabilit deja că glicogenul acumulat în mușchi este principala sursă de energie a corpului. Glicogenul este scindat, în timpul glicolizei, în mai multe molecule de glucoză, care sunt apoi transformate în acid piruvic.

Жихарка - русский мультфильм - дети видео - мультфильмы - Zhikharka - Moral Stories - Kids Cartoon

În final, energia este eliberată sub formă de ATP. Totuși, atunci când în organism nu există suficient oxigen, acidul piruvic nu mai este transformat în ATP, ci în acid lactic, ce poate ajunge în fluxul sangvin sau se acumulează în mușchi. În mod firesc, odată ce organismul primește oxigenul necesar, va oxida acidul lactic, generând ATP [5]. Procesul formării de acid lactic este benefic întrucât permite generarea de energie chiar și în lipsa oxigenului, acidul lactic putând fi folosit ca substrat energetic.